sobota, 21 lutego 2015

Pierwsze koty za płoty...

Od czegoś trzeba zacząć...

Postanawiam rozpocząć mojego bloga, od recenzji książki, która ostatnio wpadła mi w ręce. Wpadła z niezbyt daleka, bo z domowej biblioteczki. Jest to książka profesora Aleksandra Krawczuka pt. ,,Poczet Cesarzy Rzymskich". To niezwykle ciekawa pozycja, napisana bardzo przystępnym językiem. Tworzą ją krótkie rozdziały, każdy poświęcony jednemu cesarzowi. Można zatem czytać ją po kawałku i co jakiś czas do niej wracać, choć ja przeczytałam ją za jednym zamachem.
Opowieści o rządach władców Rzymu są, od czasu do czasu zabarwione lekkim humorem. Stanowczo nie jest to zbiór samych dat i wysuszonych na wiór faktów, jak to zwykle bywa w szkolnych podręcznikach.
Polecam ją wszystkim, nawet tym którzy do tej pory nie interesowali się tematem starożytnego Rzymu.

1 komentarz:

  1. Bardzo dobrze, że poleciłaś tą książkę. Ja czytałam i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń