niedziela, 8 marca 2015

Poznajmy tajemnice zamku

Jestem fanką kanału telewizyjnego Polsat Viasat History. Obejrzałam dzięki niemu mnóstwo seriali i filmów dokumentalnych poświęconych historii.
Ostatnio kanał rozpoczął emisję nowej serii pt. ,,Tajemnice zamku". Znów dzięki historyczce Ruth Goodman oraz archeologom Tomowi Pinfold  i Peterowi Ginn możemy przenieść się w przeszłość, tym razem do XIII wieku. 
Ekipa ,,Tajemnic zamku''. Źródło: www.bbc.co.uk
Ekipa przybywa do Francji do Guédelon *, aby tam wcielić się w budowniczych średniowiecznego zamku. Razem z nimi będziemy poznawać życie codzienne ludzi wznoszących tę budowlę. Zobaczymy metody jakimi posługiwali się średniowieczni: kamieniarze, cieśle, powroźnicy oraz inni rzemieślnicy. Przekonamy się jak wyglądało mieszkanie i przygotowywanie posiłków w XIII w.

Uwielbiam programy prowadzone przez Ruth Goodman, są prowadzone w sposób, dzięki któremu wiedza sama wchodzi do głowy. Gdy je oglądam po prostu przenoszę się w czasie. W niczym nie przypominają nudnych wykładów, na których sennym okiem szukamy wskazówek zegara. Szkoda, że nasza telewizja wzorem BBC nie kręci podobnych programów, zamiast kolejnych pozycji w stylu: ,,Rolnik szuka gwiazdy" lub ,,Gwiazdy szukają rolnika''.

* Zamek, którego budowa rozpoczęła się w 1997 roku i została zaplanowana na ok. 25 lat. Jest to projekt historyczny, który pomaga w odtworzeniu dawnych metod budowania.

1 komentarz:

  1. witaj dużo młodsza koleżanko po fachu :-) wiele widziałam blogów ludzi młodych ale ten Twój sprawił mi szczególną przyjemność ... skoro tak młode osoby tak piszą to z młodym pokoleniem jest bardzo dobrze :-)))
    Też jestem miłośniczką historii w różnych jej odsłonach .. tak mi się ułożyło w życiu że moja pasja jest zgodna z zawodem a częścią tego zawodu jest ratowanie zabytków. nIE MASZ POJĘCIA JAK FASCYNUJĄCYCH RZECZY MOŻNA SIĘ DOWIEDZIEĆ ZBIERAJĄC TEKSTY ŹRÓDŁOWE do zapomnianych przez ludzi niewielkich kościółków, czy zameczków ... w Polsce jest ich całe mrowie. Opowiadam u siebie o tych, przy których pracowałam. Jeśli się bliżej blogowo poznamy (zabieram Twój adres) to może zechcesz poczytać o takich ciekawostkach. POZDRAWIAM SERDECZNIE

    OdpowiedzUsuń